Sziasztok,

Már tapasztalt blogger vagyok. A másik blogom címe: http://cookingwithfantasy.com

Kezdem az elején. Otthon Anyukámmal nem fértünk el (és meg ? ) a kis konyhájában. Én az a fajta vagyok, aki fenekestül felforgat mindent. Minden esik, szóródik, borul. ? Ezt nehezen lehet bírni. Így otthon nem nagyon főztem.

Aztán összeköltöztünk Áronnal, és muszáj volt főzni. Ő nagyon igényelte a mindennapi meleg kaját. Illetve persze bizonyítani is akartam, meg persze elkápráztatni. Péksüteményekhez és fagyasztott készételekhez volt szokva, gyümölcsöt-zöldséget távolból sem ismerte, bezzeg a gyrost, hamburgert azt nagyon.

Kezdődött a bolognai spagetti, piskótatekercs, zacskós leves korszak. Tudjátok munka után, tök fáradtan, erre futotta. Már írtam korábban hogy ráadásul én glutén és laktózérzékeny vagyok, de egyszerűen nem tudtam vele foglalkozni. Új, rengeteg kihívással rejlő pozicióba kerültem. 12 fő csapatvezetője lettem. Szóval munkahelyi menza, otthon zacskós kaják. Nem nagyon volt bizonyítás az elején ?

Megismerkedtem a lisztekkel, a süteményekkel, az egész főzés kémiájával szép lassan, mert igyekeztem azért mindig váltani. Jött a terhesség, és nagyon kívántam a szénhidrátot a rosszullétek miatt, meg persze közben küzdöttem azzal hogy nagyon gyengén mondok nemet a finom falatokra, nem tudok ellenállni semminek, így hát a glutén és laktózérzékenység is megviselt.

A szülés előtt 1 hónappal találtam rá Szafi termékeire. Én még ilyen ízletes mentes, diétás ételeket nem ettem. A terhesség alatt felszedett 17 kiló egy pillanatt alatt lement, most pedig 1 évvel később 5 kilóval vagyok kevesebb mint amikor rengeteget edzettem az esküvő miatt. Bár nem hiszem hogy ezt tudom majd tartani, de nem vagyok mániás. Ha 5 kilóval több leszek, de ugyanilyen jól fogom magam érezni és ugyanilyen jó érzés lesz a hasamban az nekem mindennél többet megér.

Szóval megszületett Róza, és tudtam hogy akkor most már miatta össze kell szednem magam, és persze már elegem volt abból hogy rosszul érzem magam a bőrömben. Meg persze aludni nem nagyon volt/van lehetőségem 2-3 óránál egy huzamban többet, így jóval több energia is kell/kellett.

Elkezdtem azzal hogy minden csomagolást elolvasok. Amiben hozzáadott cukor van (pl gyümölcslé) azt igyekszem kerülni. Amiben “E betű” van, azt egyáltalán nem veszem meg. Illetve ha például van egy dobozos tiramisu és van benne valami érdekes hozzávaló ami tudom hogy kémiai anyag (nem értek hozzá, de például a nátrium-akármi az biztos nem kell bele) azt nem veszem meg hanem elkészítem én.

Utána kiírtam a hűtőre hogy teljes finom liszt, cukor és laktózmentesség. Így ez mindig a szemem előtt volt.

A cukrot lecseréltem eritritre, ötszörös édesítőre, illetve datolya-rizs-agavé stb. szirupra.

Tejtermékek helyett növényi tejszínt, (kókusz, zab), növényi tejet, mentes margarint veszek, és ha épp kell akkor mentes tejfölt, túrót szoktam venni. Tejet teljesen elhagytuk.

Finomliszt helyett pedig Szafi lisztek, csicseriborsó liszt, hajdinaliszt stb.

Ehhez hozzájárult az is hogy Karácsonykor rengeteg húst ettünk, és úgy éreztük hogy nem lakunk jól, folytonos ehetnékünk volt, és rossz, étkezés utáni közérzetünk volt. Így már bátran mondom hogy elindultunk a vega útvonalon. Január 1 óta én nem készítettem húst ebédre, vacsorára, nem eszünk cukros süteményt és finomlisztet sem. Amin még dolgozunk hogy a kolbászt, májat és sonkát kiiktassuk a vacsorából.

De amit elmondhatok: jobb kedv, fantasztikus közérzet (ha tudok 3 órát is egyben aludni ? ), sokkal több energia. Tudjátok mi a furcsa? Sokkal de sokkal többet eszünk, nem figyelünk a mennyiségre, és olyan ízeket kezdtünk el érezni amiről nem is tudtuk hogy van. A sok ételízesítő, ízfokozó miatt eltompulnak az érzékek. Hogy egy sült édesburgonyának vagy egy baobabos mandulagolyónak, esetleg egy mexikói quinoa tálnak mennyire összetett ízvilága van, el nem tudom mondani. Minden ebéd után megbeszéljük hogy mennyire megdöbbentően finomak a zöldségek.

Szóval így néz ki egy nap:

  1. Reggeli: Smoothie tál, és egy Szafi zabpuding (ekkor elkészítem a tízórait)
  2. Tízórai: házi müzliszelet/müzligolyó (Ella receptkönyveit imádjuk, így mindig tőle készítek: https://deliciouslyella.com)
  3. Ebéd: úgy szintén Ellától, de új kedvenc az Oh, she glows szakácskönyv is. Az ebéd így néz ki: 2-3 naponta zöldség vagy gyümölcsleves, mindennap egy főétel (zöldséges egytálétel vagy köles/kukoricatészta szószókkal vagy zöldségtésztájú pizza, esetleg Szafi zsemlében zöldség hamburger, vagy főzelék zöldségfasírttal), majd egy desszert ami marad uzsira is.
  4. Uzsonna: legtöbbször Szafi sütemény vagy a fenti könyvekből valami édesség (teljesen cukor és finomlisztmentes!)
  5. Vacsora: Szafi zsemle, és Áronnak sonka, nekem pedig például édesburgonyakrém vagy Szafi lekvár
  6. Illetve egész nap min 3 liter víz/fő.

Azaz láthatjátok nincsenek kekszek, chipsek, kóla, finomliszt, cukor, laktóz teljesen kizárva és hús is 98%ban.

Úgyhogy innen indult egy elképzelés egy blognak, ahol csak egészséges receptek lesznek. Nem ígérem hogy minden héten lesz poszt, de egy biztos, ami fent lesz az szuper finom és egészséges lesz. Mi imádjuk ezt az új életmódot, nagyon jól érezzük magunkat a bőrünkben, remélem nektek is tetszeni fog ?

Szóval az új blog, ahol követni tudjátok:

Hamarosan sok-sok poszttal jövök nektek, most még csak egy van, de elég sok idő volt Rózi mellett felépíteni a weblapot ?

Puszi

Szandra

Ezek is tetszhetnek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

(C) Copyright 2018 - Minden jog fenntartva. Az oldalon található fotók, receptek írásos beleegyezésem nélkül nem közölhetők!